Brev:
Grøn afføring og sveskemos
14. juni 2010
Alder:
5 mdr.
Grøn afføring og sveskemos
Hej Helen
Så er laura 5 mdr, hun trives og er glad. Vejer knapt 9 kg og er 71 cm lang - stooor pige, men hun vejede også knapt 5 kg ved fødslen.
Hun får nu ren mme, ammede hende de første 3 mdr, så var det desværre slut med mælken.
Hun har siden vi gik over på ren mme haft armygrøn afføring hver dag. nogle gange lugter den ret stærkt. Er det normalt?
er der stadig umodne tarme hos en 5 mdr baby ?
Hun er begyndt på grød og lidt frugtmos, og har haft lidt mavebøvl. Hun spiser fint en medium portion - ca 200 ml grød tilsat svedskemos.
Sålænge hun får svedsker fungerer maven fint, dog nogle gange med lidt maveklem, men ikke hård mave.
Kan man give svedskemos hver dag, eller bliver tarmen doven ? - det har jeg nemlig hørt. Vil helst undgå laktulose.
Det bliver selvfølgelig nemmere når hun må få rå frugt, for så virker kiwi og ananas jo som alternativ, men hvis jeg koger de frugter så øderlægger jeg vel syren der virker afførende ??
Mange hilsner fra
Laura og Josefines mor